Makkelijk Snel 5 Kilo Afvallen

Verlies snel en gezond 5 kilo in een week

Kies minstens vier van de tips van nutriënten- en fitness experts in het artikel dat volgt en zorg ervoor dat ze in je schema komen, zeven volle dagen lang. Als je je ambitieus voelt, neem er dan een paar extra bij. Hoe meer je er kiest, hoe meer gewicht je zal verliezen. Als je nu start zal je je veel lichter voelen en lijken rond deze tijd volgende week.

Drink vooral veel water

Een sport- of energiedrankje, fruit smoothie, of light bier – elk portie bevat ongeveer 100 calorieën. Maar toch verzadigen deze drankjes je niet zoals 100 calorieën aan eten zouden doen, dus is het een verspilling. Andere drankjes kunnen hoge gehaltes aan sodium en koolhydraten bevatten, die je lichaam water doen inhouden, waardoor je opzwelt.

Water, aan de andere kant, heeft nul calorieën en koolhydraten en weinig tot geen sodium, dat maakt het perfecte vermagerdrankje. En raar genoeg helpt het eigenlijk overbodig water weg uit het lichaam, en is het een extra zetje voor je metabolisme. Als water te saai is voor je, kan je ook stukjes limoen of muntblaadjes toevoegen.

Verban wit brood en pasta

Door alle producten met witte granen – zoals witte rijst, spaghetti, sandwiches – achterwege te laten, zal je direct vermageren omdat de simpele koolhydraten in dit voedsel opzwelling veroorzaken, zeker rond je buik. “Simpele koolhydraten scheppen chaos op je gewicht omdat ze zeer snel verteerd worden, waardoor je hongerig blijft en meer kans hebt om later nog te eten,” zegt Jana Klauer, dokter in de medicijnen, auteur van “The Park Avenue Nutritionist’s Plan”.

Om nog een stap verder te gaan, in plaats van ze te vervangen door gezonder, maar nog altijd opzwellende volkoren broodproducten, vervang ze alle graanproducten door groenten voor een week. Zo wordt een broodje met kip een slaatje met kip, en chips worden wortels met dipsaus. De complexe koolhydraten in groenten worden trager verteerd, zo heb je langer een voldaan gevoel. En omdat groentes vooral uit water bestaan helpen ze ook om het overtollige gewicht aan water door te spoelen.

Doe elke dag 30 minuten cardio

Elke workout die je hartslag omhoog krijgt zal calorieën verbranden. Maar je zal meer calorieën verbranden als je een cardio routine kiest die verschillende spieren tegelijk gebruikt, zegt Wendy Larkin, personal-training manager in Cruch’s Polk Street Gym in San Francisco.

Drie dingen om te overwegen: spinning, cardio kickboksen, en boot-camp workouts. Een half uur van elk verbrandt 200 tot 300 calorieën terwijl het je armen, benen en core  sterker maakt.

Je zal zelfs meer calorieën verbranden per sessie als je workout een interval training bevat. Experts zijn niet zeker waarom het werkt, maar trainers zweren erbij.

Drink koffie een uur voor je workout

Dit is de enige uitzondering van de hou-het-bij-water regel: Net zoals koffie je ’s ochtends productiever maakt, zal een kopje java met een wolkje melk (ongeveer 11 calorieën), of zwart (maar 5 calorieën)  voor je workout je heel wat energie geven.

Zorg dat je elke dag seks krijgt

Niet dat je een excuus nodig had om elke nacht met je vriend of vriendin in bed te duiken, maar het feit is dat deze positie een vetverbrander is. Seks  verhoogt ook het gehalte van voel-je-goed neurotransmitters en endorfine dat je helpt om je honger naar voedsel te stillen.

Doe om de dag 36 push-ups en lunges

Deze oefeningen zullen je helpen om spieren te kweken, zo zal je een meer gestroomlijnd uiterlijk hebben. Doe drie sets van 12 van elke oefening om de dag. “Push-ups richten zich op je bovenlichaam, terwijl lunges aan je kont, heupen en dijen werken,” zegt Larkin.

Slaap elke nacht 30 minuten extra

Dat extra half uurtje, of je nu 5 of 8 uur slaapt, kan je genoeg opfrissen dat je betere voedingskeuzes maakt (met andere woorden, geen snelle suikersnack voor het ontbijt als toevlucht tot energie)en je zult je niet slaperig voelen en de gym overslaan, zegt geregistreerd diëtist Esther Blum, auteur van

Maak één voedselopoffering

Eén genieting laten vallen –zoals de chips bij het middagmaal, of het chocolade dessert na het avondeten – kan zo’n honderd calorieën van je voeding  halen.

Wordt slanker in uren

Deze afslankende effecten mogen dan niet permanent zijn, maar ze zullen je wel helpen om er beter uit te zien in je skinny jeans in erg korte tijd.

Eet zalm als middagmaal

Zalm zit vol met nutriënten die spieren kweken en je huid een gezonde gloed geven. Sommige nutrionisten zeggen dat een portie (het maakt niet uit hoe het gebakken is) je gezicht onmiddellijk een betere vorm geeft.

Sta rechtop

Je ruggengraat recht houden en je schouders achteruit terwijl je je buik naar je ruggengraat zuigt geeft je een slanker en meer gestroomlijnd middel.

Doe squats en sit-ups

Bodybuilders gebruiken deze techniek voor een wedstrijd omdat het meer scherpte toevoegt aan de spieren. Doe drie sets van 12 van elk van deze oefeningen om je buikspieren, kont en benen te versterken.